Friday, June 6, 2008

التزحلق فوق قوس قزح



ابيض:

كل شئ...بهدوء



بمبى:

ضحكات اختى..ولعبها..وصخبها المحبب فى كل لحظة



احمر:

لهفتى لرؤيتك كل يوم...

ألمى عندما اسمع صوتك دون أن أراك...

حرقة قلبى لما تأتينى فى الحلم ..دون ابتسامتك...



اخضر:

دفتر يومياتى الرابع...

فستانى المفضل...

مجى..

وقشعريرة جسدى اللذيذة المرافقة لطعم عصير الليمون البارد..فى يوم اشد برودة...



بنى:

موسيقى امتى الزمن لعمر خيرت...

عصا يد جدى القديمة..ولون بشرته الدافئ...



اصفر:

"زغزغنى...زغزغنى يمكن اصحى واقول بالبلدى واقول بالفصحى...

واياك ترجع تسكت تانى تقولى مافيش...

زغزغنى يمكن ينفع ارجع اسمع دقة قلبى تانى..وأعيش"



لبنى:

حنان ...خالص..

لعب طفل صغير بطائرته الورقية...ضحكاته البريئة عندما ترتفع

وبهجته المجنونة فى ان يفلت الخيط ليصفق لأنها تتمايل بشدة مع الهواء...



بايج:

مج الكابوتشينو ..فى اى وقت...

حضن كبير..لم يعطه احد لى من مدة

"حلوين عنيك لما ابتسموا"



ازرق:

اكبر اسرار الكون...البحر



اسود:

لاشئ...بجاذبية



الصورة من مدونة غادة مع نفسى
**************************
تحديث:
اعتقد اننى وفقت فى نقل صورة قوس قزح كما احب ان اراه انا
وسيكون رائعا ان ارى اقواس قزح لأصدقائى هنا
تسنيم اقترحت فكرة وانا احببتهاتاج يبدأ من هنا
كل الاصدقاء مدعوون لرسم اقواس قزح كما يحبون ان يروها
طبعا تسنيم فى المقدمة....ريم...يوتا....ضياء....مصطفى...معاذ..مريم...princess dodo...دينا امرأة تقول الذى لا يقال..محمد صبحى
وكل شخص يحب الفكرة

20 شاركونى عالمى:

Reemo said...

بعد ما قريت لقتنى بقول لنفسى
....قلوب الوان
...قلوب الوان وحكايات
معرفش ليه :)
(K)**

تــسنيـم said...

بصي عجبني لدرجة إني بقترح عليكي تقلبيه تاج قوس قزح وتمرريه لينا وأوعدك أعمله ;)


بحبك يا بنوتة

m.sobhy1990@gmail.com said...

مى .. مدهشة

Doaa Ebrahim Aaql said...

لن اذكر اكثر
من اننى تزحلقت معكِ
فوق الوانك الرائعه

دُمتِ جميلة

dandana said...

ريم...
:)
من غير ليه
حياتنا هى اصلا لوحة مليانة الوان بتحكى حكايتنا

بوسة ليكى

تسنيم..
طب والله فكرة...اوكى...نخليه تاج...ونشوف الوان حياة كل واحد فينا

انتى اول حد
ورينى الهمة


محمد صبحى...
كلمة واحدة ..اخجلتنى فعلا
انت مدعو طبعا للمشاركة فى التلوين


برينسيس دودو..
ودا شئ يسعدنى جدا...
والوانك انتى...؟

Caramella said...

بجد احساس جميل بييجى للواحد و هو بيقرا البوست ده .. مدونتك جميله و مبدعه .. استمرى :)))

ابن مرّ said...

رائعة جدا جدا جدا


أنا لسة ما انقرضش بس كنت ناقل نشاطي شوية :)

بس التدوينة دي أغرتني جدا أرجع للمدونة القديمة


بجد رائعة

تــسنيـم said...

هو انا ورطت نفسي والا إييه؟


طيب ... أوعدك إنه البوست الجاي

:) بوسة وكده

safa7_karmooz said...

لولا انى لسه شارب واحد تاج فى الخلاط كنت عملته ...

بس تفسيرك رائع جداااا

تــسنيـم said...

تعالي واقري عندي


عملته خلاص

وأي خدمة

:)

تــسنيـم said...

تعالي واقري عندي


عملته خلاص

وأي خدمة

:)

dandana said...

كاراميلا...
سعيدة باحساسك الجميل وانى كنت سبب من اسبابه

شكرا لرايك ..نورينى دايما


ابن مر..
شكرا شكرا شكرا
وياريت بقى توزع نشاطك بالعدل ..
عشان مفتقدرة رايك هنا
وحكاياتك عندك



تسنيم...
حاجة زى كدا

انا قريته عندك...وكان فعلا تسنيمى اوى

قبلاتشى وكده برضو


safa7_karmooz ...
ولا يهمك...متاح ليك فى اى وقت تحب تعمله

نورتنى خالص

YOTTA said...

بحب البوست ده جدن
من قبل مايتحول تاج كمان
اصبرى عليا بس وانا هاعمله بمزاج كده
اول ما افوق
;)

دينا فهمي said...

حسة إن الموضوع صعب
بس هحاول عشان خاطرك (:

Anonymous said...

انا عجباني الفكرة
لونتيها حلو اوي

تحياتي

شيمـــــاء said...

:)
وحشتنى رقتك يا بنوته

dandana said...

يوتا...
وهو كمان بيحبك
ومستنيكى تعمليه...


امرأة تقول الذى لا يقال
مش صعب خالص...غمضى عنيكى وتخيلى الالوان ..وهى هاتيجى
حاولى بلييييز



ايبيتاف...
خلاص اتفضليها...


شيماء...
وانتى وحشتنى زيارتك
نورتينى

Oma said...

احمر:


لهفتى لرؤيتك كل يوم...


ألمى عندما اسمع صوتك دون أن أراك...


حرقة قلبى لما تأتينى فى الحلم ..دون ابتسامتك



...........

الونك جميله زي روحك :)))

Mahmoud farag said...

اسلوب لذيذ جدا في كتاباتك و ان شاء الله تكونش اخر مرة في الزيارة

و يسرني التواصل

Anonymous said...

حساسية اختيار الحالة مع اللون عالية
انا مستمتع جدا